ALBtelecom, SAP Predictive Analytics ile Müşteri Hareketliliği Analizi Modellemesinde IBSS’ten Hizmet Aldı

Arnavutluk’un en köklü telekomünikasyon ve teknoloji şirketi ALBtelecom, sektördeki konumunu güçlendirmek üzere, IBSS ile birlikte SAP Predictive Analytics çözümünü uygulamaya aldı.

1912 yılında kurulan ve 2015 itibarıyla 103. yaşını kutlayan ALBtelecom, sadece telekomünikasyon değil, teknoloji sektöründe de Arnavutluk’un en köklü ve büyük şirketi olarak faaliyet gösteriyor. Çalık Holding ve Türk Telekom ortaklığı kapsamında çalışmalarını sürdüren ALBtelecom ve Eagle Mobile, Arnavutluk’ta her türlü modern telekomünikasyon hizmetlerini sunan tek şirket olarak dikkat çekiyor. Sabit telefondan mobil iletişime, 4G/LTE internete, geniş bant internete, IP televizyonuna, halka açık alanlarda WiFi uygulamalarına ve bulut servislerine kadar her alanda hizmet veren ALBtelecom ve Eagle Mobile, kamu kurumları, işletmeler, medya, STK’lar ve bireyler olmak üzere Arnavutluk’un tamamına hitap edebilen tek şirket olma özelliğini de taşıyor.

Eagle Mobile ve ALBtelecom şirketlerinin tek çatı altında konsolide edildiği 2012 yılında, büyük bir bilgi teknolojileri dönüşüm projesi hayata geçirildi. Bu kapsamda, faturalamadan kurumsal kaynak planlamaya kadar tüm sistemler yenilendi. Özellikle SAP uygulamaları açısından telekomünikasyondaki ilk uçtan uca örnek olan bu proje, sektörde referans çalışmalardan biri haline geldi. Teknolojideki öncülüğünü pek çok kez kanıtlayan ALBTelecom, en yeni çözümleri hayat geçirme konusundaki kararlılığını, SAP Predictive Analytics (Öngörüye Dayalı Analiz) ile devam ettirdi.

HEDEFLER
  • Telekomünikasyon sektörünün dinamik yapısına daha iyi uyum sağlamak
  • Rekabetçi Arnavutluk pazarında avantaj elde etmek
  • Abonelere ürün ve kampanyaları daha hızlı bir şekilde sunabilmek
  • Abone hareketliliğini analiz edip bu doğrultuda hızlı karar alabilmek
SONUÇLAR
  • Müşteri kayıplarına karşı analize dayalı bir sistem kuruldu
  • Mevcut müşterilerin elde tutulması yönünde adım atıldı
  • Pazarı daha iyi tanımaya yönelik araçlar elde edildi
  • Karar alma ve strateji geliştirme süreçleri daha hızlı ve sağlıklı bir hale geldi

A. Vahap Yeroğlu, CIO, ALBtelecom

“IBSS, daha önce de çeşitli projelerini yakından izlediğimiz bir SAP danışmanlık firması. Gerek SAP çözümlerindeki deneyimleri, gerekse analiz ve uygulama konusundaki uzmanlıklarıyla bize bu çalışmada başarıyla rehberlik ettiler.”

Güçlü referanslar, hedefe odaklı bir uygulama

ALBtelecom’un SAP Predictive Analytics çözümünü kullanmaya karar vermesinin ardından, danışman firmadan hizmet alınması gündeme geldi. Yeroğlu’nun ifadesiyle, “ALBtelecom’un ortaklarından Çalık Holding’te daha önce pek çok başarılı projeye imza atmış olan IBSS tercih edildi.”

ALBtelecom proje ekibi ve IBSS danışmanlarından oluşan 10 kişilik proje ekibine, hem ticari birimlerden hem de bilgi teknolojileri birimlerinden katılım oldu. Proje sırasında, öncelikle müşteri hareketliliğini (churn) anlamak için gerekli olan veriler ve bu veriler üzerinden yapılacak hesaplamalar SAP Predictive Analytics ürününde tanımlandı. Ardından bu değişkenler ile sınıflandırma (classification) modeli oluşturmada SAP Predictive Analytics’in Automated Analytics özelliği kullanıldı.

Böylece öngörü modelleri programda otomatik olarak oluşturuldu. Daha sonra bu modeller test verilerine uygulandı ve tahminlerin başarı yüzdesinin yüksek çıkmasıyla, toplam 5 ay içinde proje canlı kullanıma alındı.

ALBtelecom CIO’su A. Vahap Yeroğlu, çözümün en önemli özelliklerinden birinin, kullanıcılara modelleme yapma imkanı vermesi olduğunu belirtiyor. “Proje sırasında modelleri IBSS ekibiyle birlikte oluşturduk ama bundan sonra ALBtelecom ekibi de kendi kendine model yapabilecek. Proje kapsamında ekibimize verilen eğitimler sayesinde, sistemi tanıdık ve kendi içimizde model üretebilecek seviyeye geldik.”

Dinamik bir sektörde rekabet avantajı

Telekomünikasyon sektörünün doğasındaki dinamik yapının yanı sıra, Arnavutluk’taki sektörel yapının da getirdiği zorlukların bulunduğunu belirten A. Vahap Yeroğlu, bu pazarın Türkiye’ye kıyasla daha rekabetçi olduğunu vurguluyor: “Türkiye’de 3 mobil operatör ve sınırlı sayıda sabit hat şirketi, 78 milyon kişiye hizmet veriyor. Oysa Arnavutluk’ta nüfus 3,5 milyon ama ülkede 4 mobil ve 100’ün üzerinde sabit operatör bulunuyor. Dolayısıyla rekabet çok ve rakiplerimiz de dünya devi şirketler. Bu nedenle müşterilerimize sunduğumuz her ürünü çok ciddi bir şekilde analiz etmemiz, hızlı kararlar almamız, rakiplerimiz karşısında bize avantaj kazandıracak araçları tercih etmemiz gerekiyor.”

Bu rekabet avantajını elde etmenin en temel yolu da abone kaybetmemekten geçiyor. ALBtelecom’un bu bağlamda SAP Predictive Analytics çözümünü tercih ettiğini belirten A. Vahap Yeroğlu, bu uygulamayla özellikle abone hareketliliği (churn) analizi ve kampanya yönetiminin hedeflendiğini ifade ediyor. “Arnavutluk’ta yeni ürünlerin çok sık piyasaya çıkarılması gerekiyor, dolayısıyla da abone hareketliliğini analiz edip buna göre kampanyalar geliştirmek büyük önem taşıyor. Daha önce de bu tür bir araç kullanıyorduk ama yüksek maliyetleri ve kullanım zorlukları nedeniyle değiştirme kararı aldık ve SAP Predictive Analytics çözümünü tercih ettik.”

Müşteri odaklı teknoloji

ALBtelecom, IBSS danışmanlığında tamamlanan SAP Predictive Analytics projesiyle, öncelikle müşteri kayıplarının önüne geçmeyi hedefliyor. Mevcut müşterileri elde tutarak rekabet gücünü artıran şirket, yapılan analizler ve öngörülerle Arnavutluk pazarını da daha iyi anlayabiliyor ve stratejilerini bu doğrultuda geliştirebiliyor.

ALBtelecom, başarıyla tamamlanan SAP Predictive Analytics projesinin ikinci fazında, kampanya yönetimini de sürece dahil etmeyi planlıyor.

Soldan sağa: Esin Özkan, Danışman, IBSS
A. Vahap Yeroğlu, CIO, ALBtelecom
Onur Timur, Danışman, IBSS

Facebook
Twitter
Email
Print